fredag 28 januari 2011

Trött, varför kan man aldrig få lite lugn och ro?

Har inte skrivit på ett tag, men som jag brukar säga, livet kom emellan.
Har börjat studera och det går mer än trögt kan jag säga. Sjuka barn, sjukt djur och en ekonomi som blir allt sämre......... jag är så besviken på Sveriges regering och sättet de behandlr sin befolkning på. De utgår från att människor inte vill arbeta och gynnar företagare för fullt. Det är fritt fram för arbetsgivare att utnyttja gratis arbetskraft genom praktik och de behöver inte ge minsta löfte om anställning. Man känner sig ständigt jagad av arbetsförmedlingen, försäkringskassan och a-kassan. Jag vill bara ställa mig och skrika HALLÅÅÅÅÅ, TROR NI ATT ENSAMSTÅENDE FÖRÄLDRAR FRIVILLIGT GÅR HEMMA UTAN ARBETE???? Man är faktiskt inte helt intelligensbefriad för att man blivit uppsagd pga arbetsbrist, man vill inget hellre än att ha ett arbete som kan försörja familjen drägligt.
Jag vill bara ha ett meningsfullt arbete som ger mig och barnen mat på bordet och kläder på kroppen.

1 kommentar:

  1. Visst är det skit! AF som snackat sej varm om att jag skulle ha en praktikplats har backat! Rejält! Ner i diket, typ?! Just nu är jag ju sjukskriven men sen då? Då är jag ju arbetssökande på riktigt.
    Bara för att jag också har eget företag som jag inte kan försörja mej på så går jag liksom utanför alla åtgärder. Nu mer är praktik till för långtidsarbetslösa och invandrare. Jag är varken eller. Men OK då, som dom tjatat om sin "praktik". Skulle då få ca 2900 i ersättning i månaden.... Så förvånade dom blev när jag förklarade att jag inte kunde leva på den summan!? Va då?! Hade inte jag nån som försörjde mej????

    SvaraRadera