onsdag 5 januari 2011

Idag är en bra dag

Idag är jag glad. Glad för att jag äntligen satt igång här hemma med saker jag skjutit upp flera gånger. Det är så skönt för både kropp och själ.
Min bil är lagad, vilket också gör mig glad och tacksam för att det finns vänner som ställer upp.
Visst oroar jag mig för ekonomin och hu jag ska klara av mina studier när jag inte ens har råd att ta mig dit, men just idag försöker jag lägga all oro åt sidan.
Barnen är också glada, så glada för att inte behöva lämna mig denna helg, men samtidigt empatiska nog att tycka synd om sin pappa som är magsjuk och inte kan ha dem i helgen.
Min äldsta dotters magont försvann i ett ögonblick, hon behöver inte skydda sin lillasyster den här helgen.
Jag är kanske den som är gladast, en extra helg med barnen är som att vinna högvinsten på lotto. Jag lämnar ju inte bort dem för att jag vill, utan för att jag måste.

Just idag känner jag att jag skulle kunna krama hela världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar