lördag 1 januari 2011

Jaha, då var det 2011 då......

.....och allt känns precis som det gjorde igår, lurad i år igen alltså.

Snö, snö, snö ja här blir det till att vara inne idag, vädret är uruselt och de har just plogat bort 2-3 dm snö på gården. Sticker nog bara ut näsan för att rasta vovven och borsta kusen idag, det finns mycket att pyssla med inomhus.
Nyårsafton blev riktigt mysig med mat, spel och skratt. Snöade gjorde det då också, så inte såg man mycket av de fyrverkerier som ekade över bygden.
Min bästa vän kom förbi med ett knippe tulpaner, hon är bara såååå underbar och ibland funderar jag på om inte man skulle bo kollektivt för att kunna hjälpa varandra med barn och bollande med tider. Kanske inte kollektivboende, men parhus, så att man alltid har sitt eget kryp in, samtidigt som man kan ställa upp på varandra när det behövs.
Vi ensamstående måste hålla ihop och hjälpa varandra så gott vi kan!

Idag har jag inga djupare tankar, jag är mest seg och tänker bara vara. Imorgon blir det till att susa nedför backarna på madrasser och grilla korv, vädret gjorde att vi skippade det idag.

Härliga underbara 2011 ska du bli mitt och barnens år???? Ska vi få lite uppskjut efter alla djupa dalgångar????

1 kommentar:

  1. Jag vill också ha ett uppskjut efter dalgången det sista kvartalet förra året! Vi får väll se till att peppa varann!? Nu när vi hittat på varann!
    Ha det bara så himla gott! Kram

    SvaraRadera