tisdag 4 januari 2011

Funderingar över dagen......

Skulle ha stora städdagen idag, men har inte fått något gjort alls ännu. Ja i alla fall inte med städningen, jag har fått en massa gjort vid datorn och i telefonen, saker som faktiskt var viktiga och det känns jätteskönt.
Listan över måsten tar aldrig slut och ibland fattar jag faktiskt inte hur man orkar. Massor med saker som måste bli klart som skjutits upp i onödan, jag måste ta mig i kragen för det blir bara jobbigare på det här sättet.
Jag blir så här när det blir för mycket att ta itu med, när allt känns övermäktigt så lägger sig min hjärna och kropp i något slags "stand-by läge" för att orka genomföra det nödvändigaste och inte ett dugg annat. Det kanske är så många reagerar för att orka kämpa vidare, jag gör så i alla fall.
Jag har en lååång lista på saker som måste fixas denna vecka, men eftersom många saker innefattar ekonomi som inte ens existerar, så läggs det åt sidan.
Hittade en gammal vän idag, som är eller åtminstone var polis när vi umgicks. Känns som en bra kontakt att ha med tanke på hur miitt liv ser ut just nu.
Nej, nu är tvättberget besegrat för denna gång, så det är väl bara att ta itu med diskberget......... i mitt nästa liv är det hög prioritering på diskmaskin, en dag ska jag klara mig bra på en inkomst och inte behöva bostadsbidrag, det måste gå att leva ett drägligt liv, bara man får vara frisk.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar