måndag 3 januari 2011

Dagens ämne: Bilar och ekonomi

Idag åkte jag ner på arslet igen, biljäveln gick sönder. Avskyr verkligen att inte ha en liten reserv att ta av när sådana här saker händer. Jag måste verkligen ha bil för att få vardagen att fungera, jag bor inte direkt i stan. Jag hade tänkt att äntligen kanske klara av att köpa ett par vinterskor åt mig själv eftersom mina är helt slut.
Nu kan jag bara glömma det och hoppas jag kan hitta delar på skroten och be en kompis ännu en gång om hjälp att laga den.
Det absolut värsta med att vara ensamstående mamma utan arbete är den ständigt pågående stressen man får av sin katastrofala ekonomin. Det tar banne mig aldrig slut någongång!
Visst, det finns alltid någon som har det värre, men nu är det här mitt liv och för mig är ekonomin en jävla katastrof.
Så lätt det vore om man hade något man kunde dra in på, men jag har redan stramat åt precis allt som går utan att det ska påverka barnen. Jag köper aldrig något åt mig själv, jag har dragit in på den last jag hade, Trocadero och snart finns bara en sak att minska in på.......mina p-piller.
Jag vill bara ha ett arbete och en gång få slippa välja mellan vinterskor och en jävla bildel!

1 kommentar:

  1. Håller helt och fast med dej! Vet hur jävla pissigt det kan vara!

    SvaraRadera