fredag 7 januari 2011

Blöta nosar tröstar bra

Tittade ut i morse och snön bara vräkte ner. Jaha, bara att skotta igen då. Man ska vara tacksam för att man bor i lägenhet.
Idag har jag haft så fruktansvärt ont i mitt ena ben att jag kände mig färdig för långvården, det har inte blivit mycket gjort förutom skottningen. Jag brukar inte ha så ont att jag inte klarar av att göra saker, men idag känner jag mig gnällig. Vår voffsing kände visst av min deppighet för han har envisats med att trösta mig genom att ge mig pussar i örat hela dagen.

Har i alla fall tagit mig i kragen så pass att jag bakat två olika kaksorter och lagat mat, men det ilar och smärtan strålar upp i ryggen och ned till knät. Pratade med mamma som sa åt mig att stretcha, så det har jag försökt med, samt massera benet så gott det går. Äh, det blir väl bättre.

Igår var jag och barnen iväg på födelsedagsfika, det blev en trevlig kväll med tårta och ett par timmars snöskottande (lite dumt när jag redan hade ont i benet). Idag kom födelsedagsbarnet hit och åt middag en snabbis innan han åkte hem. Känns lite tröstlöst ibland att vara ensam vuxen hemma. Känner att jag behövt lite mer än barnens glada sällskap ikväll, kanske slötitta på en film och föra vuxet samtal som omväxling. Jag orkar inte bara vara en supermorsa idag, jag vill också vara en kvinna som har ett liv förutom barnen.

Jag är också orolig för vad som kommer hända nästa veckoslut, mitt ex valde ju att inte ha barnen denna helg som var hans pga sjukdom(som om föräldrar med ansvar kan välja bort sina barn pga sjukdom) Säkert tror han att han ska få ha dem nästa veckoslut istället, men jag har inga planer på att byta någon helg. Väljer han bort barnen, så är det inte mitt problem, jag tror inte han valt bort det barn han och hans sambo har hemma bara för att han är sjuk. Visst jag förstår att han är sjuk, men jag är trött på att rätta mig efter hans ändringar och tjafs hela tiden. Då kunde han frågat mig om det är okej att byta. Jag hoppas nu bara inte att han åker för att hämta barnen på skola/dagis och tar för givet att han ska ha honom, för då blir det ju väldigt fel för barnen.
Jag har redan planer för nästa helg och sedan åker jag bort på söndag kväll och blir borta ett par dagar pga studier, så det är viktigt att barnen får vara hemma nästa helg, annars ser de mig inte på nästan en hel vecka sammanlagt och det fungerar inte.
Det jag tänkt göra denna helg gick ju bort pga att barnen blev hemma och det kanske är därför jag känner mig lite deppig över att inte ha sällskap av vuxna här. Det gör mig dock ingenting, för nu kan jag slappna av och veta att barnen har det bra.

Jag oroar mig också för att familjerätten ska höra av sig och säga att de tänker ta barnens pappa vidare till utredning och därefter till rätten för att dra in umgänget en hel del. Om det händer kommer jag åter igen att få ett helvete och få gå med inspelningsteknik på mig för att kunna spela in ev. hot från honom, hans sambo eller släkten. Jag vill ha lugn och ro nu och fokusera mig på att få arbete, klara studierna och att barnen ska må bra.

Skönt att veta att det finns så många tröstande blöta nosar här hemma....... för en blöt nos tröstar bra........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar