måndag 10 januari 2011

Den berömda "mansknappen"

Fick just ett samtal från min syster som just nu har det skitjobbigt med ny separation. Hennes ex vet verkligen hur han ska få igång henne och påverka henne och jag har sagt åt henne att det är hans sätt att hålla kvar lite koll på henne.
När han gör något så reagerar hon och det är precis det han är ute efter. Då får han bekräftelse på att hon fortfarande har känslor kvar för honom medan han spelar iskall och redan har kontakt med nya "brudar" Många har sagt till mig att det är ett vanligt manssyndrom att själv gå vidare men intetillåta att exet gör detsamma. Det spelar ingen roll att det är mannen som avslutat förhållandet eller varit otrogen, han vill ändå ha kontrollen kvar över exet.
Jag säger inte att det bara är män som gör på det sättet, många gånger skäms man över att vara kvinna, sådana patetiska tilltag som vi kan ha för oss ibland. Det är bara det att det verkar som om män har mycket lättare att bara rycka på axlarna åt det förflutna och gå vidare utan att se bakåt. Därför brukar jag och de jag umgås med kalla det för mansknappen.
Många gånger är jag avundsjuk på mansknappen, tänk så lätt det skulle vara om man bara kunde trycka på den och gå vidare och ändå....... så tomt och meningslöst livet skulle kännas.

Jag är känslomänniska och det är jag faktiskt ganska stolt över. Hellre det än att bete sig som en robot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar