fredag 31 december 2010

Gott nytt 2011

Jaha, då var det dags igen då, dags för ett nytt år med nya mål och nya förväntningar. Kan det här vara året då jag och mina älskade döttrar får lugn och ro? Självklart hoppas jag på det, det är min största önskan. Min andra önskan är att få ett arbete.

Man tänker att nu ska det vara slut på att se bakåt, nu ska jag bara vända blicken fram och gå i stadig takt mot de mål jag har och kanske glömma fåniga drömmar och omöjliga önskningar..........men vore inte det att ta lite död på det ständiga hopp som lever inom varje människa och som klarar av att hålla oss starka bara en liten stund till............

Ska jag se bakåt, vill jag sända mina tankar till de som mist någon, förlorat någon som stått dem nära och som de älskat utan förbehåll.

Jag är lyckligt lottad, jag har haft ett enormt stöd av mina vänner, min familj och den man jag kommit att älska så djupt. Jag har kämpat hårt och jag har kommit en lång bit på vägen för att mina barn ska kunna känna sig trygga och vara lyckliga. Mina vänner vet vilka de är och jag hoppas att de vet att de är djupt älskade av mig, även de vänner jag bara känner i internet världen. Jag vill från mig och mina döttrar ge er mitt innersta och största tack, även om ni inte vet att denna blogg finns. Jag är lycklig nu, jag är en fri människa, inte bunden till någon som vill kontrollera mig och mina barn tills vi kryper och ber om ursäkt för att vi finns.

Och så var det de där drömmarna då, de där omöjliga små tankarna som fortsätter att ploppa upp i tid och otid....... vad drömmer jag om?
Jag drömmer om familjeliv, en man att dela vardagen med och som är som en pappa åt mina barn. Jag drömmer om ett hus, ett hem att dela allt i. En trädgård där mina barn kan hoppa studsmatta, ha egna gungor och en stor sandlåda. En trädgård där jag kan odla mina grönsaker, örter och bara vara i. Ett hem där alla våra vänner är välkomna, både till vardag och fest. Ett lyckligt hem att umgås i. Och så den där lilla tanken om att få ännu ett barn, innan man är för gammal. Ett eget stall är också en dröm så klart.
Jag drömmer också om att få bli moster och faster(jag är bonusfaster redan) och jag önskar att min allra bästa vän ska få finna kärleken, även om jag vet att hon är stark nog att klara sig själv.

Och går alla mina drömmar åt helvete kan man ju alltid önska att den där förbannade lottoraden jag och min bästa vän spelar på går in...... för även om pengar inte är det viktigaste här i livet så kan jag bara meddela alla er som missat det att det underlättar så in i helvetet!!!!!!!

Gott nytt år på er alla vänner och bloggläsare

1 kommentar:

  1. Jag hoppas verkligen att dina drömmar slår in! Iaf någon av dem:) Både du och töserna förtjänar att få ha det lugnt, skönt och BRA efter allt som varit!
    Det känns som att jag känner er trots att vi aldrig träffats;)

    En stor nyårskram till er alla!/Ingann

    SvaraRadera