torsdag 30 december 2010

Kalla tår och middagsstress

Tog en promenad med barnen och hunden ner till biblioteket för att återlämna böcker. Yngsta fick åka pulka, för annars hade vi aldrig kommit fram. Givetvis frös hon om både händer och fötter och vägrade envist att lyssna på mammas goda råd om att gå en stund för att få fart på värmen i kroppen.
Givetvis ledde detta frysande till gråt från hennes sida och dåligt samvete från min. Mitt i hela balunsen ringer min "chef"(jag har fått praktikplats av AF) och frågar efter några papper hon inte kan hitta. Men hallå.....jag är gratis praktikant och får inte ha något ansvar.......håll reda på dina papper själv(jaja, jag är bitchig nu)
I alla fall så lugnade dottern ned sig efter att ha blivit inlindad i ett par filtar framför en film, "chefen" kom själv på vart hon lagt alla papper och jag fick istället snabbt komma på vad i helvete jag skulle göra till middag.
Denna ständiga matlagningsstress och slut på idéer.........idag blev det ugnspannkaka med bacon och kanel i.

Tänk att en dag som började med att jag klev i en hundspya kan bli så bra trots allt. Alla munnar, blöta nosar och lena mular är nu mätta och nöjda. Jo, det finns förutom barnen ett halvt zoo här........

Nu är det bara att klä på sig igen och bege sig ut och skotta, trots att mina egna tår är iskalla och skorna blöta........nästa månad kanske jag har råd att köpa ett par vinterskor, det var ju i alla fall fem år sedan sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar